Z Čech až (téměř) do Barmy... po kolejích!
Transsibiřská magistrála by do konce tohoto roku měla získat sourozence, železniční trať spojující Evropu s Asií jižní cestou. Díky subvencím OSN bude propojen poslední chybějící úsek z íránského Kermánu přes Zahedán do Pákistánu. A díky zlepšení vztahů mezi Indií a Bangladéší byla znovuotevřena spojnice mezi Kalkatou a Dhákou. Deset tisíc kilometrů dlouhá trasa tak částečně kopíruje Hedvábnou stezku a umožňuje nadšencům cestovat ze západní Evropy do jižní Asie pouze po železnici.
Propojení železničních sítí Evropy s Indickým subkontinentem přinese nové dopravní a zejména obchodní možnosti. Napojit by se do budoucna chtěl i Čína, tomu ale zatím brání barmská vláda. Trať tak v tuto chvíli končí na bangladéšsko-barmské hranici.
Pro ty, kteří už začínají šetřit na velké železniční dobrodružství, dodáváme, že celá cesta z Prahy do Dháky se všemi přestupy prý trvá nejméně tři týdny.